A Comment on Samuel Beckett's What Where
Keywords:
Samuel Beckett, What Where, FormAbstract
An art work is a set of instructions for breaking a promise. The exact same instructions must no less stipulate this promise. This is incomparably the case in Samuel Beckett's work.Written for the stage soon after the completion of Beckett's major efforts for television and incorporating elements of it, What Where (1983) was his final work for the theater. Of all that might be said about the play, however, and there is considerably more to say, not a word of it proves ipso facto that it works on stage. As Beckett wrote his friend, the novelist Kay Boyle, 'Just finished a short piece—theatre—for the Graz Autumn Festival, to my dissatisfaction'. Samuel Beckett's last work for the theater was indeed a failure, but a failure of an extraordinarily high order. How the play could and did fail and all the same be the achievement it is, is the topic of the following commentary.
Downloads
References
ADORNO, Theodor W. (1998): Aesthetic Theory, Minnesota, University of Minnesota Press.
BECKETT, Samuel (1984): Collected Shorter Plays, Nueva York, Faber & Faber.
BECKETT, Samuel (2016): The Letters of Samuel Beckett. Vol. 4 1966-1989, edición de G. Craig, M. D. Fehsenfeld, D. Gunn y L. M. Overbeck, Cambridge, Cambridge University Press.
BENJAMIN, Walter (1977): The Origin of German Tragic Drama, Londres, New Left Books.
CARSON, Anne (2005): If Not, Winter. Fragments of Sapho, Nueva York, Random House.
COHN, Ruby (2005): A Beckett Canon, Ann Arbor, University of Michigan Press.
GUSSOV, Mel (1983): "Theater: Three Short Plays By Samuel Beckett", New York Times, June 16 1983, p. 18.
HARRISON, Daniel (2000): "Tolling Time", MTO, volumen 6, No. 4, October 2000.
HEIGHES, Simon (1986): notas al Mesías de Georg Friedrich Haendel, dirigido por Harry Christopher, Hyperion Records, [CD] CDA66251/2, 1986.
KNOWLSON, James (1996): Damned to Fame. The Life of Samuel Beckett, Nueva York, Simon & Schuster.
MILLER, Arthur (1974): Death of a Salesman, Nueva York, Viking Press.
NIEBUHR, Reinhold (2015): Moral Man and Inmmoral Society, Nueva York, Westminster John Knox Press.
SALLE, David (2018): How To See, Nueva York, Norton.
STEVENS, Wallace (1997): Collected Poetry and Prose, Nueva York, Library of America.
SYLVESTER, David (1987): The Brutality of Fact. Interviews With Francis Bacon, Londres, Thames and Hudson.
VAN GOGH, Vincent (1969): Dear Theo, edición de Irving Stone, Nueva York.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
1. Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
2. Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
3. Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
Confidencialidad de los datos
1. Constelaciones. Revista de Teoría Crítica garantiza que los datos que nos envíe serán utilizados únicamente para atender sus demandas manifestadas en este mensaje.
2. Sus datos no serán cedidos a terceros.
3. Cuando lo desee puede solicitar que sus datos sean eliminados de nuestros registros.