Un comentario sobre What Where, de Samuel Beckett
Paraules clau:
Samuel Beckett, What Where, FormaResum
Una obra de arte es un conjunto de instrucciones para romper una promesa. Pero esas mismas instrucciones deben a su vez reafirmar esa promesa. Eso vale especialmente para la obra de Samuel Beckett. Escrita para la escena poco después de acabar sus principales trabajos para televisión e incorporando elementos de ellos, What Where (1983) fue la última obra de Beckett para el teatro. De todo lo que cabría decir sobre esta pieza, y hay bastante más que decir, nada podría demostrar ipso facto que funcione bien en escena. Como Beckett escribió a su amiga, la novelista Kay Boyle, "Acabo de terminar una pequeña pieza –teatro– para el Festival de Otoño de Graz, para mi insatisfacción". La última obra de Beckett para el teatro fue realmente un fracaso, pero un fracaso de un orden extraordinariamente alto. Cómo la obra pudo fracasar y representar al mismo tiempo un gran logro es el tema que nos ocupa en el presente comentario.
Descàrregues
Referències
ADORNO, Theodor W. (1998): Aesthetic Theory, Minnesota, University of Minnesota Press.
BECKETT, Samuel (1984): Collected Shorter Plays, Nueva York, Faber & Faber.
BECKETT, Samuel (2016): The Letters of Samuel Beckett. Vol. 4 1966-1989, edición de G. Craig, M. D. Fehsenfeld, D. Gunn y L. M. Overbeck, Cambridge, Cambridge University Press.
BENJAMIN, Walter (1977): The Origin of German Tragic Drama, Londres, New Left Books.
CARSON, Anne (2005): If Not, Winter. Fragments of Sapho, Nueva York, Random House.
COHN, Ruby (2005): A Beckett Canon, Ann Arbor, University of Michigan Press.
GUSSOV, Mel (1983): "Theater: Three Short Plays By Samuel Beckett", New York Times, June 16 1983, p. 18.
HARRISON, Daniel (2000): "Tolling Time", MTO, volumen 6, No. 4, October 2000.
HEIGHES, Simon (1986): notas al Mesías de Georg Friedrich Haendel, dirigido por Harry Christopher, Hyperion Records, [CD] CDA66251/2, 1986.
KNOWLSON, James (1996): Damned to Fame. The Life of Samuel Beckett, Nueva York, Simon & Schuster.
MILLER, Arthur (1974): Death of a Salesman, Nueva York, Viking Press.
NIEBUHR, Reinhold (2015): Moral Man and Inmmoral Society, Nueva York, Westminster John Knox Press.
SALLE, David (2018): How To See, Nueva York, Norton.
STEVENS, Wallace (1997): Collected Poetry and Prose, Nueva York, Library of America.
SYLVESTER, David (1987): The Brutality of Fact. Interviews With Francis Bacon, Londres, Thames and Hudson.
VAN GOGH, Vincent (1969): Dear Theo, edición de Irving Stone, Nueva York.
Descàrregues
Publicades
Com citar
Número
Secció
Llicència
Aquells autors que pugliquin en aquesta revista accepten els següents termes:
- Els autors conservaran els seus drets d'autor i garatiran a la revista el dret de primera publicació de la seva obra, la qual estarà simultàniament subjecte a la Llicència de reconeixement de Creative Commons que permet a tercers compartir l'obra sempre que s'indiqui la seva autoria i la seva primera publicació en aquesta revista.
- Els autors podran adoptar altres acords de llicància no exclussiva de distribució de la versió de l'obra publicada (p. ex.; depoditar-la en un arxiu telemàtic institucional o publicar-la en un volum monogràfic) sempre que s'indiqui la publicació inicial en aquesta revista.
- Es permet i es recomena als autors difondre la seva obra a través de Internet (p. ex.: en arxius telemàtics institucionals o en la seva pàgina web) abans i durant el procés de tramesa, la qual cosa pot produir intercanvis interessants i augmentar les cites de l'obra publicada.
Confidencialitat de les dades:
- Constelaciones. Revista de Teoría Crítica garanteix que les dades que ens trameti sols s'utilitzaràn per atendre les seves demandes manidestades en aquest missatge.
- Les seves dades no seran cedides a altra part.
- Quan ho desitgi pot solicitar que les seves dades siguin eliminades dels nostres registres.Teoría Crítica