El montaje como autocorrección de la fotografía. Notas sobre un aspecto fotográfico de la estética de Adorno
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Referències
ADORNO, Th. W. (1995): Ästhetische Theorie, Frankfurt/M, Suhrkamp.
ADORNO, Th. W. y BENJAMIN, W. (1998): Correspondencia, 1928-1940, trad. J. Muñoz y V. Gómez, Madrid, Trotta.
ADORNO, Th. W. (2003-2014): Obra completa (20 vols.), varios traductores, Madrid, Akal.
AZOULAY, A. (2015): Civil Imagination: A Political Ontology of Photography, trad. L. Bethlehem, Londres/Nueva York, Verso.
BARTHES, R. (2009): La cámara lúcida. Nota sobre la fotografía, trad. J. Sala-Sanahuja, Barcelona, Paidós.
BATCHEN, G. (2004a): Arder en deseos. La concepción de la fotografía, trad. A. Fernández Lera, Barcelona, Gustavo Gili.
BATCHEN, G. (2004b): “Ectoplasma. La fotografía en la era digital”. En RIBALTA, J. (ed.): Efecto real. Debates posmodernos sobre la fotografía, trad. E. Llorens Pujol, Barcelona, Gustavo Gili, pp. 313-334.
BAZIN, A. (2017): ¿Qué es el cine?, trad. J. L. López Muñoz, Madrid, Rialp.
BENJAMIN, W. (2003): La obra de arte en la época de su reproductibilidad técnica [Urtext], trad. A. E. Weikert, México D. F., Ítaca.
BENJAMIN, W. (2004): Sobre la fotografía, trad. J. Muñoz Millanes, Valencia, Pre-Textos.
CLARK, T. J. (1984): The Painting of Modern Life: Paris in the Art of Manet and his Followers, Nueva York, Knopf.
CRARY, J. (2008): Las técnicas del observador. Visión y modernidad en el siglo XIX, trad. F. López García, Murcia, CENDEAC.
DOANE, M. A. (2012): La emergencia del tiempo cinemático. La modernidad, la contingencia y el archivo, trad. Cálamo y Cran, Murcia, CENDEAC.
FONTCUBERTA, J. (ed.) (2010): Estética fotográfica, Barcelona, Gustavo Gili.
FONTCUBERTA, J. (2016): La furia de las imágenes. Notas sobre la postfotografía, Barcelona, Galaxia Gutenberg.
FREUND, G. (2017): La fotografía como documento social, trad. J. Elias, Barcelona, Gustavo Gili.
HANSEN, M. B. (2011): Cinema and Experience: Siegfried Kracauer, Walter Benjamin, and Theodor W. Adorno, Berkeley, University of California Press.
HULLOT-KENTOR, R. (2006): Things Beyond Resemblance: Essays on Theodor. W. Adorno, Nueva York, Columbia University Press.
KRACAUER, S. (2001): Teoría del cine. La redención de la realidad física, trad. J. Hornero, Barcelona, Paidós.
KRACAUER, S. (2008): La fotografía y otros ensayos. El ornamento de la masa 1, trad. L. S. Carugati, Barcelona, Gedisa.
KRACAUER, S. (2009): “Mundo de calicó”, trad. V. Jarque. Archivos de la Filmoteca. Revista de estudios históricos sobre la imagen, 62, pp. 151-158.
KRACAUER, S. (2010): La novela policial. Un tratado filosófico, trad. S. Villegas, Buenos Aires, Paidós.
LEVIN, T. Y. (1990): “For the Record: Adorno on Music in the Age of Its Technological Reproduction”. October, 55, pp. 23-47.
MAISO, J. y VIEJO, B. (2006): “Imágenes en negativo. Notas introductorias a ‘Transparencias cinematográficas’ de Theodor W. Adorno”. Archivos de la Filmoteca, 52, pp. 121-129.
MITCHELL, W. T. J. (1992): The Reconfigured Eye: Visual Truth in the Post-Photographic Era, Cambridge, MA, The MIT Press.
RAMÍREZ, J. A. (1981): Medios de masas e historia del arte, Madrid, Cátedra.
ROUILLÉ, A. (2017): La fotografía. Entre documento y arte contemporáneo, trad. L. González Flores, Ciudad de México, Herder.
RIBALTA, J. (ed.) (2011): El movimiento de la fotografía obrera. Ensayos y documentos (1926-1939), Madrid, Museo Nacional de Arte Reina Sofía.
TAYLOR, R. y CHRISTIE, I. (eds.) (1994): The Film Factory: Russian and Soviet Cinema in Documents, 1896-1939, trad. R. Taylor, Londres, Routledge.
YACAVONE, K. (2017): Benjamin, Barthes y la singularidad de la fotografía, trad. N. Molines, Barcelona, Alpha Decay.
ADORNO, Th. W. y BENJAMIN, W. (1998): Correspondencia, 1928-1940, trad. J. Muñoz y V. Gómez, Madrid, Trotta.
ADORNO, Th. W. (2003-2014): Obra completa (20 vols.), varios traductores, Madrid, Akal.
AZOULAY, A. (2015): Civil Imagination: A Political Ontology of Photography, trad. L. Bethlehem, Londres/Nueva York, Verso.
BARTHES, R. (2009): La cámara lúcida. Nota sobre la fotografía, trad. J. Sala-Sanahuja, Barcelona, Paidós.
BATCHEN, G. (2004a): Arder en deseos. La concepción de la fotografía, trad. A. Fernández Lera, Barcelona, Gustavo Gili.
BATCHEN, G. (2004b): “Ectoplasma. La fotografía en la era digital”. En RIBALTA, J. (ed.): Efecto real. Debates posmodernos sobre la fotografía, trad. E. Llorens Pujol, Barcelona, Gustavo Gili, pp. 313-334.
BAZIN, A. (2017): ¿Qué es el cine?, trad. J. L. López Muñoz, Madrid, Rialp.
BENJAMIN, W. (2003): La obra de arte en la época de su reproductibilidad técnica [Urtext], trad. A. E. Weikert, México D. F., Ítaca.
BENJAMIN, W. (2004): Sobre la fotografía, trad. J. Muñoz Millanes, Valencia, Pre-Textos.
CLARK, T. J. (1984): The Painting of Modern Life: Paris in the Art of Manet and his Followers, Nueva York, Knopf.
CRARY, J. (2008): Las técnicas del observador. Visión y modernidad en el siglo XIX, trad. F. López García, Murcia, CENDEAC.
DOANE, M. A. (2012): La emergencia del tiempo cinemático. La modernidad, la contingencia y el archivo, trad. Cálamo y Cran, Murcia, CENDEAC.
FONTCUBERTA, J. (ed.) (2010): Estética fotográfica, Barcelona, Gustavo Gili.
FONTCUBERTA, J. (2016): La furia de las imágenes. Notas sobre la postfotografía, Barcelona, Galaxia Gutenberg.
FREUND, G. (2017): La fotografía como documento social, trad. J. Elias, Barcelona, Gustavo Gili.
HANSEN, M. B. (2011): Cinema and Experience: Siegfried Kracauer, Walter Benjamin, and Theodor W. Adorno, Berkeley, University of California Press.
HULLOT-KENTOR, R. (2006): Things Beyond Resemblance: Essays on Theodor. W. Adorno, Nueva York, Columbia University Press.
KRACAUER, S. (2001): Teoría del cine. La redención de la realidad física, trad. J. Hornero, Barcelona, Paidós.
KRACAUER, S. (2008): La fotografía y otros ensayos. El ornamento de la masa 1, trad. L. S. Carugati, Barcelona, Gedisa.
KRACAUER, S. (2009): “Mundo de calicó”, trad. V. Jarque. Archivos de la Filmoteca. Revista de estudios históricos sobre la imagen, 62, pp. 151-158.
KRACAUER, S. (2010): La novela policial. Un tratado filosófico, trad. S. Villegas, Buenos Aires, Paidós.
LEVIN, T. Y. (1990): “For the Record: Adorno on Music in the Age of Its Technological Reproduction”. October, 55, pp. 23-47.
MAISO, J. y VIEJO, B. (2006): “Imágenes en negativo. Notas introductorias a ‘Transparencias cinematográficas’ de Theodor W. Adorno”. Archivos de la Filmoteca, 52, pp. 121-129.
MITCHELL, W. T. J. (1992): The Reconfigured Eye: Visual Truth in the Post-Photographic Era, Cambridge, MA, The MIT Press.
RAMÍREZ, J. A. (1981): Medios de masas e historia del arte, Madrid, Cátedra.
ROUILLÉ, A. (2017): La fotografía. Entre documento y arte contemporáneo, trad. L. González Flores, Ciudad de México, Herder.
RIBALTA, J. (ed.) (2011): El movimiento de la fotografía obrera. Ensayos y documentos (1926-1939), Madrid, Museo Nacional de Arte Reina Sofía.
TAYLOR, R. y CHRISTIE, I. (eds.) (1994): The Film Factory: Russian and Soviet Cinema in Documents, 1896-1939, trad. R. Taylor, Londres, Routledge.
YACAVONE, K. (2017): Benjamin, Barthes y la singularidad de la fotografía, trad. N. Molines, Barcelona, Alpha Decay.
Descàrregues
Publicades
2020-12-31
Com citar
Maura, E. (2020). El montaje como autocorrección de la fotografía. Notas sobre un aspecto fotográfico de la estética de Adorno. Constelaciones. Revista De Teoría Crítica, 11(11-12), 455–466. Retrieved from https://constelaciones-rtc.net/article/view/3777
Número
Secció
Intervencions
Llicència
Aquells autors que pugliquin en aquesta revista accepten els següents termes:
- Els autors conservaran els seus drets d'autor i garatiran a la revista el dret de primera publicació de la seva obra, la qual estarà simultàniament subjecte a la Llicència de reconeixement de Creative Commons que permet a tercers compartir l'obra sempre que s'indiqui la seva autoria i la seva primera publicació en aquesta revista.
- Els autors podran adoptar altres acords de llicància no exclussiva de distribució de la versió de l'obra publicada (p. ex.; depoditar-la en un arxiu telemàtic institucional o publicar-la en un volum monogràfic) sempre que s'indiqui la publicació inicial en aquesta revista.
- Es permet i es recomena als autors difondre la seva obra a través de Internet (p. ex.: en arxius telemàtics institucionals o en la seva pàgina web) abans i durant el procés de tramesa, la qual cosa pot produir intercanvis interessants i augmentar les cites de l'obra publicada.
Confidencialitat de les dades:
- Constelaciones. Revista de Teoría Crítica garanteix que les dades que ens trameti sols s'utilitzaràn per atendre les seves demandes manidestades en aquest missatge.
- Les seves dades no seran cedides a altra part.
- Quan ho desitgi pot solicitar que les seves dades siguin eliminades dels nostres registres.Teoría Crítica